.آن سوی دل تنگی ها خداییست که داشتنش جبران همه نداشته ها ست.گمنام76

اگر در جریان رودخانه صبرت ضعیف باشد هر تکه چوبی مانعی عظیم بر سر راهت خواهد شد!

.آن سوی دل تنگی ها خداییست که داشتنش جبران همه نداشته ها ست.گمنام76

اگر در جریان رودخانه صبرت ضعیف باشد هر تکه چوبی مانعی عظیم بر سر راهت خواهد شد!

.آن سوی دل تنگی ها خداییست که داشتنش جبران همه نداشته ها ست.گمنام76

خدایا
راهی نمیبینم !
آینده پنهان است اما مهم نیست
همین کافیست که
تو راه را می بینی و من تو را

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

عامل تقدس دفاع مقدس

بسم رب الشهداء و الصدیقین

عامل تقدس دفاع مقدس

یکی از مهمترین عواملی که باعث تقدس کاری می شود هدف و جهت آن است. چرا که بسیار اتفاق می افتد که دو کار مشابه از دو نفر صادر می شود ولی درجه ی معنوی آن به هیچ وجه به یک اندازه نخواهد بود.

شاید ظاهر نماز بسیاری از مسلمانان با ظاهر نماز امیرالمؤنین (علیه السلام) تفاوتی نداشته باشد اما همگان اذعان دارند که نماز هیچ یک از مسلمانان با نماز امیرالمؤمنین (علیه السلام) قابل قیاس نیست.

باتوجه به همین مقدمه باید این سؤال را بررسی کرد که کدام ویژگی، جنگ هشت ساله ی ایران و عراق را از بسیاری از جنگ های نظامی دیگر متمایز و برجسته تر ساخت؟ و به تعبیر امام راحل عظیم الشأن آن را از الطاف خفیه ی الهی قرار داد و به تعبیر مقام معظم رهبری از آن یک گنج ساخت؟

و در یک جمله: چه امری باعث مقدس شدن این جنگ و این دفاع شد؟

قبل از پاسخ به این سؤال باید بدانیم که گاهی اوقات اکتفا کردن به برخی از مراتب حقیقت ، انسان را از حقائق بالاتر باز می دارد. به عنوان مثال می دانیم که یکی از نتایج حقیقی روزه سلامت بدن است. اما اگر به همین مقدار بسنده کنیم و تنها این نتیجه را بازگو نماییم قطعاً ضربه ی بزرگی به این عبادت الهی زده ایم و چه بسا بسیاری از مردم از عمل به آن سر باز زنند.

در مورد دفاع مقدس نیز عده ای دانسته و ندانسته دچار این آفت شده و با کوته نظری های خود ارزش این حرکت معنوی را خدشه دار کرده بر آیینه ی زلال دفاع مقدس غبار افشانده اند.

به عنوان مثال برخی هدف رزمندگان دفاع مقدس و جان فشانی های آنان را صرفاً دفاع از آب وخاک کشور عزیزمان می دانند و به تعبیری آنان را فقط قهرمان ملی معرفی می کنند.

اگر هدف رزمندگان کشورمان صرفاً همین باشد، آیا این انگیزه با بسیاری از کشورهای دیگر تفاوتی دارد؟

مگر نه این است که هر کشوری به نفع خودش می جنگد؟

آیا حتی مزدوران بعثی نیز برای کشور خویش نمی جنگیدند؟

دقت داشته باشید که قطعاً دفاع سلحشوران ما به نفع آب وخاک کشور بوده است اما هدف اصلی نبوده و این باعث این همه عظمت نمی شود.

شکی نیست که انگیزه های ناب و خالص الهی و دفاع از کیان اسلام ناب و ولایت فقیه ، آن گوهر درخشنده ای است که تا ابد به این جنگ هشت ساله تقدس بخشیده است. چرا که اساساً این قانون الهی است که اگر کاری صرفاً برای خدا نباشد ماندگار نخواهد بود و اگر چنین نبود قبور مطهر شهدا و خاک پایشان تا ابد مزار عاشقان و دارالشفای دلسوختگان نمی شد و بعد از بیش از بیست سال الگوی بیداری مسلمانان و آزادی خواهان جهان نمی شدند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در جلد دوم کتاب معاد در قرآنشان می فرمایند:

«مردی به رسول خدا(صل الله علیه وآله وسلّم) عرض کرد : ما اموال خود را به دیگران می بخشیم که اسم و رسم ما در میان مردم باشد.آیا پاداشی داریم؟ پیامبر(صل الله علیه و آله و سلّم) فرمود: نه، باز گفت: اگر گاهی برای اجر الهی وزمانی برای به دست آوردن نام ونشان ببخشیم؟ فرمود: خداوند چیزی را نمی پذیرد مگر اینکه خالص برای او باشد.سپس این آیه را تلاوت فرمودند:«ألا لِلّه الدّینُ الخالصُ». بنابر این آسایش انسان به آرامش درونی ، طمأنینه ، نیت و کردار صالح است.»

بر اساس آمار مفهموم ولایت فقیه به طور میانگین  چهار بار در هر وصیت نامه ی شهیدی به کار رفته است. و این چیزی نیست جز اینکه مفاهیم والای اسلامی انگیزه بخش این بزرگ مردان جاوید تاریخ بوده است.

سردار رحیم صفوی نقل می کنند که در ابتدای یکی از عملیات ها ناگهان مشاهده کردیم که یکی از افسران عراقی با حالت تسلیم از سمت جبهه ی دشمن به سمت ما می آید و همان ابتدا خود را تسلیم جبهه ی اسلام کرد. با تعجب از او سؤال کردیم که به چه دلیلی خود را تسلیم کردی؟ پاسخ داد: به اقتضای شغلم مجبور بودم که در جنگ شرکت کنم لذا رفتم که با مادرم خداحافظی کنم. اما مادرم رضایت نمی داد و می گفت می خواهی بروی و با سربازان فرزند زهرا(سلام الله علیها) بجنگی؟! گفتم چاره ای جز این ندارم.  گفت پس برو اما حق نداری حتی یک تیر به سمت سربازان ایران شلیک کنی. لذا آمدم و خود را تسلیم شما کردم.

آری به قول سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان هرجا که لاإله الا الله گفته می شود آنجا مرز اسلام است.

ما با تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان هم وطنیم واگر ایران عزیز برایمان عزیز است زیرا که مهد اسلام ناب محمدی (صل الله علیه وآله وسلّم) در عصر حاضر است.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق          ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما      

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی